Sains Kerohanian,Kembara Mistik,Pontianak,Orang Minyak,Penanggal,Hantu Laut,Ilmu Hitam,Bilik Mayat,Baca Cerita seram ini!

Jumaat, 27 Mei 2011

Gerbang Jiwa


Pintu gerbang untuk masuk ke alam dimensi dunia kerohanian adalah amat dekat. Tenaga diri jiwa kita boleh tembus pintu gerbang ini melalui jalur lebar ruang elektromagnetic. Tidak banyak dari kita dapat memahami lorong lubang cacing ini yang membawa kita ke lain alam zon dimensi.

Jika kita hanya dapat melihat dengan sendiri nya rahsia di sebalik kuasa minda kita. Gelombang otak daya kebolehan elektrik untuk membawa kita ke mana saja yang kita pilih. Untuk jelaskan sedikit dari keupayaan kita, kita boleh hadirkan diri untuk berada di dalam mana jangka masa. Kita boleh undur untuk lihat masa lampau dan juga masa depan dari apa yang telah dan akan berlaku di realiti.


"Mata  hati"  yang di punyai "  iman"  adalah hikmat yang ada pada diri manusia. Di sini lah manusia menjelajahi "alam makrifat". Tetapi tidak semua kita dapat melakukan nya tanpa usaha gigih yang perlu di capai oleh tenaga "iman". Sebab tenaga kuasa yang di perlukan untuk membuat  "jelmaan semangat" memerlukan kuasa yang amat tinggi. Cahaya "nur" untuk sampai ke kemuncak alam semesta  perlu di tembusi.


Cakra wala alam dimensi di penuhi anasir gelap atau "dark matters"  yang menghalang semua lonjakan kelajuan yang melalui alam semesta. Jika cahaya yang melalui anasir gelap ini tidak cukup kuat, cahaya itu tidak akan dapat menembusi alam dimensi lain. Daya tarikan graviti dan "cosmological constant" akan menghalang kelajuan yang tidak melebuhi kelajuan cahaya. Hanya cahaya "nur" yang tertentu dapat menembusi anasir gelap ini.

Soalan nya, berapa jauhkah kita boleh pergi untuk jelajah ruang perjalanan masa ini.”Astral Projection” atau “Jelmaan Semangat” yang di gelar orang hanya permulaan. Diri kerohanian halus kita boleh pergi kemana ruang dimensi. Kita hanya perlu siap sediakan diri kita untuk kembara ini dengan cukup perkakas nya.

Di sinilah di mana kita perlu tahu tenaga yang mana satu untuk di gunakan untuk bergerak maju dalam lapangan ini. Ada beberapa ruang di luar daya tarikan yang kita tidak boleh sampai jika kita gunakan aras tenaga yang salah untuk menziarahi. Jelmaan semangat boleh di lakukan dengan banyak cara. Kita hanya perlukan tembusan yang betul untuk melangkah masuk ke gerbang jiwa kembara rohani.


Gerbana jiwa yang di masuki semasa "kembara tidur" adalah satu tempat yang tersembunyi dari pengetahuan manusia. Setiap "jiwa" akan kembali pulang ke alam barzah setiap hari semasa tidur dengan "urusan rasmi". Di situ lah segala urusan hidup di semak untuk takbir urusan "qada' dan qadar". Adalah amat penting kita manusia memberi tumpuan khusus kepada "nyawa" yang telah di gunakan. Sebab "nyawa" yang kita gunakan semasa hidup hanya lah satu pinjaman yang perlu di catat dan daftar. Sudah tentu kita akan di persoalkan. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan