Sains Kerohanian,Kembara Mistik,Pontianak,Orang Minyak,Penanggal,Hantu Laut,Ilmu Hitam,Bilik Mayat,Baca Cerita seram ini!

Rabu, 15 Mei 2013

QURSANI

Di mana kah letak nya besi "qursani" yang ada dalam jasad tubuh setiap manusia? Kitab yang berisi "ilmu" masa silam dan juga masa depan yang telah tertulis dengan takdir dan nasib setiap manusia yang hidup. Timbangan yang di katakan boleh mendatangkan manfaat kepada setiap manusia yang melangkah di atas muka bumi ini. Utusan yang di kirim untuk sampaikan risalah pesanan supaya dapat di terima dengan penuh taakulan. "Satellit" pemancar yang boleh menangkap segala informasi maklumat di dalam kitab "ilmu" yang di kirim untuk kesejahteraan manusia.

Misteri "qursani" ini di dalam tubuh manusia perlu di cari supaya kita dapat keluarkan kekuatan nya demi bangkitkan pancaran tenaga yang ada pada "qursani" ini. Tanpa "qursani" ini manusia akan hilang kekuatan untuk berdiri di atas muka bumi ini. Kuasa "graviti" yang di terapkan aliran tenaga ke seluruh pembuluh darah jasad tubuh kita. Tenaga "magnetic" dari besi "qursani" ini sangat penting pada jasad tubuh kita.  

Fikiran kita yang memerlukan kecerdasan "akal"  tidak akan dapat berfungsi jika tanpa aliran tenaga "magnetic" dari "qursani" ini. Besi yang di turun kan dari langit untuk jatuh ke bumi ini telah memberi banyak manfaat kepada kehidupan manusia. Kuasa "graviti" untuk mengimbangi jasad tubuh supaya boleh tegak berdiri telah di sematkan semasa jasad Nabi Adam di jadikan yang boleh membuat Nabi Adam mengunakan "ilmu" itu untuk perjelaskan kitab "ilmu" yang di beri.

Di dalam "nyawa" setiap yang hidup di muka bumi  ini telah di isi dengan kitab "ilmu" yang perlu di aktifkan dengan mencari cara untuk mengunakan nya. Tanpa kitab "ilmu" ini, manusia tidak akan dapat berfikir dan mengunakan "akal" yang sentiasa bergerak seperti kupu kupu yang berterbangan. Bagaimana kita boleh menambat nya dengan "sauh" keyakinan" dari kepercayaan ingatan "iman" semasa hawa "nafsu" yang ada pada jasad tubuh penuh dengan keinginan.

Besi "qursani" ini adalah pancaran "aura" kita yang tersembunyi di sebalik jasad tubuh yang kita miliki. Tenaga elektrik yang sangat di perlukan "akal" fikiran setiap manusia yang hidup di muka bumi ini. Ini lah sifat sifat manusia yang semula jadi yang di kuburkan di dalam setiap "nasab" yang terjadi dari keturunan baka. Tidak kira apa bangsa dan agama mereka, "qursani" ini ada menyimpan sifat sifat manusia yang sebenarnya. Tanpa tenaga "qursani" ini, manusia akan berkelakuan seperti binatang yang merata.

"Ilmu" yang kita pelajari dari sesiapa pun datang dari kitab "qursani" ini yang menunjukan kebijaksanaan dan kepintaran yang telah tersimpan di dalam setiap tubuh yang ada. Kecekapan "akal" fikiran untuk membongkar kitab "ilmu" ini dari sesiapapun boleh di lakukan dengan menuntut "ilmu" itu dari mereka. Tetapi jika "qursani" ini masih berselaput dengan hawa "nafsu" yang buta dan ingatan "iman" yang bisu, kesucian "qursani" ini akan di pancaran dengan warna warni yang di corak oleh fahaman yang tertentu. Imbasan "ilmu" yang terpancar akan di warnai cahaya yang telah di selaputi warna warna gabungan kepercayaan masing masing.   

Perangai kelakuan setiap individu itu berbeza dari setiap apa yang mereka percaya kan untuk di jadikan pegangan hidup dengan keyakinan. Warna apa yang kita pilih untuk di pancarkan terpulang kepada fahaman "ilmu" kita dari "ilmu" mereka. Masing masing mengeluarkan "aura" dari elektromagnetik gelombang otak untuk menyuluh di jalan yang gelap dengan desakan hawa "nafsu" yang buta.  Penyuluh itu perlu mempunyai "hakikat" kebenaran untuk menunjukan jalan. Tanpa "ilmu" yang "hakikat", kita akan tersesat jalan yang belajar dengan kesilapan. Pilihan mencari hala tuju kehidupan tidak selalu nya terang dan nyata.  

Edit 31.1.14

Zat "qursani" ini ibarat kuasa tenaga nuklear yang ada pada "nyawa" kita dan akan sentiasa menyala dan tidak akan terpadam.. Jiwa dan semangat kita perlu menimba tenaga "qursani" ini untuk dapatkan kudrat dan iradat nya. Kekurangan saluran sumber "qursani" ini akan mengancam kesejahteraan jasad tubuh kita. Jiwa dan semangat memerlukan "khasiat qursani" ini. "Akal" yang di sebut selalu masih samar untuk di kenal pasti. Zat "qursani" ini mempunyai hubung kait dengan "akal" fikiran dan "ilmu" pengetahuan. Kebijaksanaan dan kepintaran bukan perisian asas setiap jasad tubuh manusia. Seperti "akal" yang menyalurkan "ilmu", dan "qursani" ini yang menyalurkan kebijaksanaan dan kepintaran.

Semasa Nabi Adam di jadikan dan di perkenalkan kepada seluruh para malaikat, satu demonstrasi telah di tunjukan kepada mereka bagaimana Nabi Adam dapat memperjelaskan perkara yang di tanya dan di tunjukan. Kebijaksanaan Nabi Adam: mengagumkan para malaikat sambil berkata "Kami tidak di beri "ilmu" dan pendidikan tentang ini". Apakah yang ada pada Nabi Adam sehingga dia dapat memberi jawapan yang shahih???? 

"Qursani" inilah yang boleh menembusi alam "laduni" dan mendapat "ilham" yang suci dari "ilmu" hakikat kebenaran. Ia ibarat cahaya yang bersinar untuk penunjuk jalan di lorong yang gelap. Namun "qursani" ini tidak akan bersinar dan "bangkit" jika tidak di seru dengan jemputan yang rasmi. Kita telah di beri hawa "nafsu" untuk kepentingan jasad tubuh dan kesejahteraan jiwa dan semangat perlu di taja oleh ingatan "iman" untuk dapatkan sumber yang berkhasiat. "Qursani" inilah yang akan memberi kita sinaran "siratalmustaqim" untuk kembali ke jalan menuju Tuhan yang Maha Esa. Serpihan besi dari "Arasyi" ini yang jatuh di atas bumi akan tahu mencari tempat asal nya.

Walaupun hawa "nafsu" telah terlebih dahulu sampai ke muka bumi ini dengan kuasa tarikan graviti nya, namun "qursani" ini boleh memancarkan isyarat satelit nya menembusi langit ketujuh dengan kuasa electromagnetic nya. Kisah "jiwa" yang di katakan di tanya "Bukan kah Aku ini Tuhan Kamu??" masih menjadi perselisihan faham. Siapakah "jiwa" yang pernah berhadapan dengan Tuhan Yang Maha Esa itu??? Keingkaran "hawa "nafsu" untuk mengaku Kekuasaan Tuhan sehingga ia di lontar ke bawah langit dan tidak di benarkan naik keatas. Bukan kah Tuhan akan selalu menjadikan setiap sesuatu itu berpasangan??? Jika hawa "nafsu" ini di beri kuasa di bawah langit sebagai graviti tarikan bumi, "qursani" ini telah di beri kuasa untuk naik ke atas langit dengan pacuan ingatan "iman" dan "ilmu" pengetahuan "akal" fikiran.

Edit 13.4.14

Segala bahan berat dan keras akan di telan graviti tarikan bumi sehingga ke perut bumi. Ini lah asas graviti tarikan bumi. Begitu juga jasad tubuh mansuia. Qursani ini akan tergelam ke dasar jasad tubuh kita dan perlu di angkat naik ke "tempat" yang lebih sesuai. Inilah asas deoxiribonucleic acid kita yang tergelam di tulang tongkeng kita. Graviti tarikan bumi jasad tubuh kita berada pada hawa "nafsu" yang duduk di bawah pusat. Di situlah sumber kekuatan hawa "nafsu" di pangkalan keinginan nya. Ini adalah "naluri" asas setiap makhluk yang berjasad tubuh.   

Edit 19.8.14

"Sacrosanct" di dalam darah kita mengandungi "qursani" ini yang sangat suci.  Ia tidak boleh di cemari oleh daki dosa yang berselaput. Zat besi "qursani" ini yang di bawa darah yang mengalir sangat di perlukan jasad tubuh kita. "Qursani" ini adalah talian "kabel" pancaran resepsi kepada satelit di ruang atmosphera. Aura dan "ruh" memerlukan bahan "qursani" ini untuk dapatkan resepsi. Graviti tarikan bumi dan elektromagnetik jalur lebar memerlukan "qursani" ini untuk jalankan tugas yang telah di tetapkan. Setiap "ilmu" mengandungi berat muatan "qursani" ini untuk di tarik graviti ke jasad tubh kita. Darah yang sampai ke otak akan membakar sel darah merah nya semasa kita berfikir untuk dapatkan bahan "qursani" ini.  Gelombang otak elektromagnetik yang memancar di ruang atmosphera di sekeliling kita cuba menangkap resepsi "ilmu" yang tersebar.

Sebab itu kepercayaan kita adalah bahan berat muatan yang di cari ingatan "iman" daripada setiap "ilmu" yang di terima untuk di "yakin" kan.  Tugas hawa "nafsu" menarik dengan tenaga graviti nya untuk buat "pilihan" dan tenaga ingatan "iman" akan cari "peluang" dari segala informasi maklumat yang di terima dari "ilmu" itu. Tanpa "qursani" ini, sistem pelancaran jasad tubuh kita akan tergendala. Biohazard sisa kumbahan kimia dari permakanan kita boleh jejaskan pancaran "qursani" ini. Sebab bahan kimia hawa "nafsu" ini banyak mengandungi dosa yang perlu di bersihkan dengan kekuatan ingatan "iman" untuk mencuci nya. "Nafas" kita adalah "berus" yang di gunakan untuk mencuci kekotoran itu. Sebab "nafas" kita mengandungi "oksigen" yang di perlukan bahan pembakar untuk menyala.

Karbon dioxida dari bahan buangan oksigen ini sangat merbahaya pada jasad tubuh kita. Kadang kala sisa karbon dioxida ini masih tertinggal di celah rongga organ dalaman kita dengan udara "angin" yang sangat merbahaya. Sains kerohanian ini perlu di pelajari dengan cukup teliti untuk memahami sistem jasmani dan rohani kita. "Ilmu" yang di pancarkan "qursani" ini sangat di perlukan kesedaran kita. "Qursani" inilah kebijaksanaan (intelligence) yang memberi kita ketaakulan dan fahaman. Mengetahui adalah mengenal dan melihat hakikat kebenaran. Apa guna mata yang melihat dan telinga yang mendengar jika informasi maklumat itu tidak memberi jawapan yang di perlukan. Kita memerlukan sesuatu untuk mengenal pasti. 

Edit 24.10.14

Tetapi yang lebih menakjubkan tentang besi "qursani" ini adalah rahsia kejadian alam ini. Apabila Allah swt mengkatakan Dia menjadikan Bumi itu dahulu sebelum Langit" dengan percanggahan alam maya (universe) yang di katakan 13.7 billion tahun dan bumi ini 4.5 billion tahun ini perlu di beri perhatian agar kita tidak "termangu" dengan keajaiban ciptaan Allah swt. Makhluk pertama yang di cipta Tuhan adalah "ilmu" yang merupakan satu cahaya "nur" yang turun (first bright light) untuk membuka "ruang" yang kosong (empty space) sebelum bermula acara segala kejadian yang kita lihat sekarang. Cahaya "nur" ini mengeluarkan haba radioaktif dengan asap yang berkepol (dukhan) mengadungi gas hidrogen dan helium yang meledak dengan serpihan besi "qursani" di merata "ruang" yang kosong yang di katakan "langit" itu yang di "kembangkan". Ketulan besi "qursani" ini lah di mana "bumi" kita ini sekarang terkumpul seperti matahari, bulan, bintang dan planet lain.

Serpihan "qursani" ini lah di mana zarah "atom" itu bermula dengan ada nya elektron, proton dan neutron sehingga berpecah menjadi "fermions, bosons, quarks, leptons dan neutrinos. Molikiul ini yang menjadikan "air" untuk segala "jirim" (matter) itu melekat dengan "graviti" tarikan "bumi" atau yang lebih tepat lagi "qursani" itu. Tanpa "qursani" ini, tidak ada satu "zat" pun yang boleh hidup di alam maya ini. Ini akan kami jelaskan dengan lebih terperinci di dalam buku kami "Si Buta , Si Bisu dan Si Pekak" di mana zarah "partikel" yang halus ini cuba "wujud" di realiti semasa mereka masih "ghaib" di dalam kegelapan yang "kosong"  (nothing) menjadi "kuanta" yang secukupnya untuk menjadi "sesuatu" (something).

Jika kita masih "termangu" tentang kejadian alam ini, kita masih belum boleh di iktiraf sebagai seorang yang ingin beriman kepada Allah swt. Maka cari lah rahsia kejadian alam ini. Lihat lah langit bila di waktu malam. Serpihan cahaya "nur" itu penuh kelihatan dari besi "qursani" itu. Inilah yang buat segala "partikel" itu kelihatan dan "wujud" di realiti ini. Tanpa serpihan "qursani" dari cahaya "nur" ini, tidak ada satu apa pun boleh di lihat dengan nyata. Bukan kah "graviti" tarikan bumi memerlukan "berat muatan" yang cukup kaunta nya untuk jadikan sesuatu itu terbentuk dengan rupa yang di katakan sains "solidified photon" atau "matter" yang dapat di kenal pasti. Tanpa "qursani" ini tidak ada satu apa pun boleh berdiri tegak menonjolkan diri.

Kita masih jauh mengenal diri kita ini. Bagaimana "akal" fikiran kita itu mendapat "kefahaman" masih tidak di ketahui. "Qursani" ini lah "ilmu" yang di sebarkan di merata pelusuk alam maya ini untuk jadikan semua yang "wujud" itu dengan cahaya "nur" nya. Di situlah Tuhan tetapkan "takdir dan tentukan "nasib" setiap yang hidup dengan daya upaya mereka sendiri. "Taufik dan hidayah" itu sudah di sebarkan untuk setiap makhluk Nya mencapai dengan keinginan "pilihan" mereka dan mencari "peluang" itu untuk hidup dan wujud di realiti ini. 

Di mana kita sebelum kita "wujud" atau di lahirkan ke dunia ini? Apakah kita pernah di tanya "Bukan kah Aku ini Tuhan kamu?" Dapatkah kita mencapai segala impian hidup jika "peluang" (chance) itu tidak di hulurkan. Apakah kita sudah mempunyai cukup kebolehan untuk dapatkan apa saja yang kita inginkan  tanpa bantuan dari yang lain. Siapakah "kuasa" itu yang selalu berada di mana saja untuk melayan segala kehendak kita. Kita masih jauh dari mengenal siapa Allah swt itu. Sehalus 'debu" yang bertebaran itu boleh di jadikan "bumi" yang sebesar ini sangat menakjubkan. Yang dulu nya "kosong" (nothing) boleh menjadi "sesuatu" (something) yang sangat hebat dan berkuasa penuh seperti "bumi, bulan, matahari, bintang dan planet" di alam maya ini  buka mithos yang boleh di persendakan.

Edit 19.12.2014

"Kesedaran" (consciousness) yang kita miliki ini adalah serpihan "qursani" ini yang menangkap segala resepsi "perasaan" hawa "nafsu" dan ingatan "iman" kepercayaan kita untuk mencari informasi maklumat yang di hulurkan "akal" fikiran dengan "idea" dan "inspirasi" di "ruang" yang penuh serpihan "ilmu" itu. Setiap zarah "partikel" ini perlu mempunyai "kesedaran" (consciousness) ini untuk menilai alam sekeliling nya. Baik apa pun yang wujud di situ perlu ada "kesedaran" ini untuk menjadi "saksi" (observer) yang mengenal alam di sekeliling nya. (Mass is an observer of time and speed)  Sebab "graviti" tarikan bumi dan electromagnetic field ini memerlukan serpihan "qursani" ini untuk "berat muatan" (substance) yang di kumpul dan saluran telekomunikasi untuk hubungkan semua yang "wujud" di dalam "ruang" itu. 

Jasad tubuh kita yang terkumpul adalah serpihan cahaya "nur" besi "qursani" yang menjadikan "air, api, angin dan tanah" itu. Proses kimia dan tenaga di "ruang" itu bermula dari "air" yang setitik dan di tukar menjadi gas di udara "angin" dan menyalakan "api" untuk di jadikan "debu" yang terkumpul dengan "tanah" nya. "Suhu" panas dan sejuk akan mulakan satu pergerakan yang di katakan "masa" yang di ukur pada "ruang" itu dengan seimbangan yang cukup teratur. Apakah tanpa "kesedaran" (consciousness) itu akan ada atur cara yang begitu tepat dan pasti untuk mengatur "kehidupan" yang kita sedang nikmati sekarang.

Jadi "graviti" adalah "perasaan" dan "electromagnetic" adalah "ingatan" yang kita alami di dalam "kesedaran " kita ini dari serpihan besi "qursani" itu. Darah yang mengalir di setiap urat saraf kita memerlukan "qursani" (sacrosanct) ini untuk membawa oksigen dari pernafasan kita berdegup di jantung "hati" dan naik ke otak. Proses kimia "adrenalin" perasaan  hawa "nafsu" dan "dopamine" ingatan "iman" akan memacu "kesedaran" kita itu untuk melangkah mengenal kehidupan ini. Seimbangan dari empat anasir "air, api, angin dan tanah" ini yang jadikan jasad tubuh kita itu bergerak dengan "graviti" perasaan dan "electromagnetic "ingatan" pada "kesedaran" ini. Sebab "graviti" itu satu "entiti" kepada "massa" (mass) dan "massa" itu "jirim" (matter) di dalam "ruang" (space) yang ada  lapangan elektromagnetik (electromagnetic field)

Edit 2.2.15

Setiap "jirim" (matter) memerlukan "jisim" yang mempunyai "berat muatan" atau (weight) untuk "graviti" mengumpul untuk jadikan satu bahtera "tubuh" atau "jasad" yang hidup dengan "kesedaran" untuk bertugas atau berfungsi untuk tujuan apa ia di wujudkan. Serpihan besi "qursani" ini sangat halus dari bahan radioaktif yang tersebar di seluruh "ruang" yang di penuhi "elektromagnetik" untuk "ingatan" yang di simpan di dalam memori sebagai "iman" kepercayaan nya. Inilah "ilmu" itu yang dahulu dari cahaya "nur" yang terpancar untuk membuka "ruang" yang kosong dan penuh kegelapan itu. Apa yang di katakan "langit" dan "bumi" ini masih terkeliru untuk kita fahami dengan erti maksud yang sebenar. 

Kebijaksanaan Tuhan mencipta alam ini sangat "Arif" dan "Alim" yang penuh dengan atur cara yang cukup teratur. Rahsia "qursani" ini sangat luas untuk kita jelaskan dengan satu jawapan yang tepat. Tanpa "qursani" ini, kita tidak akan dapat merasa "perasaan" dan juga mempunyai "ingatan" di dalam "kesedaran" yang kita katakan "hidup" ini. Di situlah kita dapat mencari Tuhan yang di katakan Allah swt itu apabila kita pernah di tanya "Bukan kah Aku ini Tuhan kamu?" Soalan ini masih tidak terjawab oleh kita sehingga ke saat ini. Bolehkah kita abaikan pertanyaan itu dan hidup di atas muka bumi ini dengan riang gembira. Bukan kah setiap yang hidup itu akan pasti menemui ajal nya atau mati? 

Apabila "hidup" ini adalah satu "soalan" yang di tanya dan "mati" itu adalah "jawapan" yang akan kita beri, sudahkan kita cari "ilmu" itu untuk buat persedian. Tuhan memberi keizinan untuk kita rasa segala nikmat kehidupan. Itu satu "pinjaman" yang perlu kita "bayar" balik nanti. "Perasaan" dan "Ingatan" itu sudah kita gunakan untuk merasa semua kenikmatan. Tetapi pernahkah kita gunakan untuk mengesan di mana Tuhan dengan "perasaan" dan "ingatan" itu? Adakah kita berlaku adil kerana salah gunakan "nikmat" itu. Apakah "halal" kita merasa "senang" dan "gembira" apabila "hutang" itu masih belum terbayar. Inilah "jiwa" yang akan menanggung "beban" itu yang di pikul dengan timbangan "berat muatan" oleh serpihan besi "qursani" itu.

Edit 14.11.15

Tanpa "qursani" ini manusia tidak akan dapat mencari Tuhan nya. Sebab "qursani" inilah satelit itu yang boleh membawa kita kearah "siratalmustaqim" itu. Sebab "qursani" inilah kita boleh mengunakan "akal" untuk menuntut "ilmu" itu. "Qursani" inilah punca nya segala "tenaga" dan "kuasa" yang ada di seluruh alam semesta ini. Kita manusia dan juga segala yang hidup sangat perlukan "qursani" ini. Apa juga yang boleh bergerak dan hidup mesti mempunyai zat "qursani" ini. Sebab "qursani" ini akan mencari "tenaga" dan 'kuasa" untuk tingkatkan daya keupayaan nya. Tuhan yang menjadi kan semua ini akan menghulurkan "tenaga dan kuasa" itu melalui "kudrat dan iradat" nya. Kewujudan Zat Yang Maha Berkuasa berada di luar ruang "tenaga dan kuasa" itu yang boleh berubah bentuk dan rupa. Jika "qursani" ini tidak berfungsi maka manusia itu akan terputus hubungan dengan Tuhan nya dan menjadi seperti hawa "nafsu" yang "buta" itu dengan daya tarikan "graviti" nya. Kita akan terhumban di dalam perut bumi seperti apa yang di katakan "sijjin" itu.

Untuk naik melepasi ruang yang di luar daya tarikan "graviti" ini, kita sangat perlukan kekuatan "qursani" ini. Pancaran gelombang otak untuk menembusi alam kerohanian di mana "hakikat" kebenaran itu berada memerlukan "cahaya" yang boleh tembusi segala "jisim dan jirim" di setiap penjuru "hijab" alam realiti ini. Untuk memasuki alam "rabbani" itu, kita perlu lepaskan diri kita dari tarikan "graviti "bumi" ini. Jasad tubuh kita adalah halangan utama kita terikat dengan tarikan "graviti" hawa "nafsu" kita. Segala pakar terkemuka saintis sedang mencari jalan atau cara bagaimana untuk "defy gravity" ini. Mereka cuba melintasi kelajuan "cahaya" (speed of light) yang tidak mungkin mereka capai sehingga kini dengan teknologi angkasa lepas. Roket dan kapal angkasa yang mereka cipta tetap akan perlukan "tenaga dan kuasa" untuk pergi kemana saja. Tetapi jika mereka berjaya mencari cara untuk melepaskan diri dari tarikan "graviti" ini, mereka terpaksa berdepan dengan "kosmologikal tetap" (cosmological constant) yang di selubungi ruang "anasir gelap" (dark matter) pula. Seimbangan di antara "jirim" dan "jisim" atau (matter and anti matter) masih begitu rumit untuk di pastikan. 

Jika manusia tidak di beri keupayaan "qursani" ini, tidak mungkin manusia itu dapat mencapai apa yang sudah tercapai sejauh ini. Namun persoalan di mana Tuhan masih menjadi misteri kepada semua pakar "ilmu" yang masih hidup. Para saintis sudah sepakat mengatakan bahawa "tenaga atau (energy) tidak boleh di cipta atau di hapuskan. (create and destroy). Sebab "tenaga" atau (energy) itu hanya boleh boleh berubah bentuk tetapi tidak boleh di hapuskan. "Quantum mechanics" dan "holographic principles" juga membuktikan bahawa "entropy" yang menjadikan "lubang hitam" atau (black hole) masih boleh mendapat "tenaga" dari sisa buangan (waste) yang di katakan "haba" atau (heat) boleh buat kerja atau (do the work) untuk kembalikan "tenaga" itu. 

Jadi semua ini semakin rumit untuk kita perjelaskan dengan kata putus muktamad. Selagi kita hidup, kita sangat perlukan "tenaga" ini. "Kudrat dan iradat" Tuhan sangat di perlukan untuk kita bergerak dan hidup di atas muka bumi ini. Bangkitkan "qursani" itu dan hiduplah seperti mana yang di kehendaki Tuhan Semesta Alam ini. Sisa buangan yang kita tinggalkan di atas muka bumi ini akan menjadi "beban" untuk di tanggung apabila kita sudah mati nanti. Sebab barang buangan atau (waste) itu tidak akan biarkan pelupusan (entropy) "lubang hitam" (black hole)  maut itu padamkan kisah riwayat hidup kita. Maka hari kemudian atau "afterlife" ini sudah terbukti akan kebenaran nya. 

Edit 28.11.15

Cuba kita fikirkan mengapa "bateri" pernafasan dan degupan jantung kita sentiasa bergerak seperti detik saat masa yang berpusing. Lithium "bateri" apakah yang sudah di pasang di dalam jasad tubuh kita supaya dapat bergerak dengan sendiri nya sehingga akhir hayat. Jika zat besi "qursani" ini tidak wujud di dalam jasad tubuh itu maka graviti tarikan bumi tidak akan pastikan kita berpijak di atas muka nya. Kita akan melambung di atas udara seperti belon yang melayang. Berat muatan jirim kita yang terkumpul dari empat anasir "air, api, angin dan tanah" pada jasad tubuh itu tertakluk di dalam "air" yang sangat suci pada "tanah" yang subur dan sihat. Sebab "api dan angin" adalah anasir yang menginap di atas udara langit yang tidak di tadbir oleh graviti tarikan bumi.

 Kejadian manusia selepas Nabi Adam dari segumpal debu "tanah", Siti Hawa dari kehangatan "api" tulang rusuk dan Nabi Isa dari "tiupan ruh" adalah dari titisan "air mani" yang melekat. Jasad Adam dan Hawa yang menentukan baka nasab di antara "air" kedua ibu bapa kita masih hilang dalam pengetahuan kita. Di manakah "kesedaran" itu yang bermula untuk kita mengenal hidup ini. Celik nya penglihatan untuk mengetahui "kewujudan" kita itu. "Transmisi" apakah yang terpancar dari resepsi "satelit" jasad tubuh itu. "Kewarasan" yang hilang dan timbul dari pemancar akal fikiran kita. Lintasan "suara" yang berkumandang di dalam ruang udara jasad tubuh kita. Sudah tentu ada mekanisma yang memberi "tenaga dan kuasa" dari lima panca indera kita itu. Logam adalah zat yang paling berkesan untuk beri isyarat telekomunikasi itu.

Edit 23.9.16

Darah yang mengalir di jasad tubuh kita mengandungi zat besi yang di bawa udara "oksigen dari "nafas" yang kita hidu. Udara oksigen ini patut sampai ke otak manusia untuk celikkan kesedaran nya. Namun kesedaran setiap manusia itu sebenar nya kosong dan perlu di isi dengan "ilmu" pengetahuan yang patut di simpan ingatan kepercayaan "iman" kita. Untuk jayakan semua ini kita sangat memerlukan "graviti" tarikan bumi yang di miliki tenaga hawa "nafsu" itu. Jika mengikut jurus pernafasan yang di pelajari, "nafas" ini boleh di gunakan untuk menarik "berat muatan" yang tengelam di dasar tulang "sulbi" atau "taraib" setiap manusia. "Nafas" itu perlu membawa "berat muatan" yang tengelam itu naik sampai ke otak dan duduk di dalam "kalbu" untuk mengimbangi kekuatan akal fikiran kita supaya cergas dan sentiasa fokus dengan penuh kesedaran.

Fikiran kita ini kadang kala hanyut di tolak arus khayalan yang di bawa keinginan hawa "nafsu" kita. Jika "berat muatan" itu tengelam di kedudukan bawah pusat, maka keinginan hawa "nafsu" ini akan menjadi begitu liar untuk di kawal. Kita akan hilang kesedaran diri apabila hawa "nafsu" ini duduk di bawah pusat. Di situlah pintu syahwat hawa "nafsu" ini yang duduk dekat dengan "sulbi atau taraib" nya. Ingatan di dewan fikiran kita tidak dapat berpaut jika tidak di tambat dengan "sauh" yang kuat. Maka "sauh" ini sangat di perlukan yang mempunyai "berat muatan"dari "qursani" itu. Zat "qursani" ini mengandungi pati "ilmu" di mana "semangat" jiwa kita terkumpul. "Semangat" ini mempunyai tenaga yang memegang "watak" kebolehan "ilmu" yang tertentu. Kehebatan "semangat" ini boleh meningkat sehingga ia boleh di muat naik atau di muat turun kepada sesiapa saja.         

  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan