Sains Kerohanian,Kembara Mistik,Pontianak,Orang Minyak,Penanggal,Hantu Laut,Ilmu Hitam,Bilik Mayat,Baca Cerita seram ini!

Ahad, 19 Jun 2011

Cinta

Apabila mata terpandang sinaran cahaya yang memancar dari kilauan wajah seseorang, "hati" kita akan terasa rempuhan kuat kuasa tarikan graviti dari hawa “nafsu” di tanah bumi jasad jasmani. Daya tarikan graviti pada resapan aliran hawa “nafsu” datang dari “bahan” inti asas “berat muatan” yaitu  “ilmu” subjektif yang di capai hati nurani dengan harapan buta perasaan dari tangapan ingatan "iman." Harapan untuk ia menjadi realiti adalah pembakaran fusion bahang haba yang dimana “nafsu” di jadikan dari api akan mendesak supaya ingatan "iman" mencari kemungkinan dengan kepastian "ilmu" pada fikiran "akal."

The "Law of Attraction" dalam kajian sains terkini menyatakan ia mewakili tenaga elektrikal gelombang otak yang menyalurkan saluran kepada "akal" di  mana "hati" akan menerima di landasan jiwa. Namun pancaran cahaya elektromagnetik ini yang memanah untuk menikam jasad bumi di "hati" jasmani memerlukan keyakinan ingatan "iman" untuk menerima sentuhan cahaya itu.   Naluri hawa "nafsu" yang memikat pancaran cahaya itu akan di selubungi andaian dan tangapan yang di balut harapan cas negatif dan positif aliran elektrikal. Ini lah kebutaan "nafsu" yang tidak pasti akan realiti nya. 


Harapan "buta" ini akan berlegar dengan deria rasa untuk mendapat rempuhan impak sentuhan yang pasti. Geseran atau sentuhan adalah apa yang hawa “nafsu” ini akan cuba dapatkan dengan desakan ghairah dan keinginan. Geseran sentuhan adalah dimana resapan seksual kemesraan mendidihkan hati dengan keinginan rindu perasaan belaian kasih untuk dapatkan hubungan sentuhan. Suara perkataan yang di hembus keluar dengan karbon dioxida boleh ledakkan sensasi perasaan kemesraan untuk mendapat pantulan tidak balas. Wakil penghantar pertukaran sebutan suara ini dapat memberi "hati" kita resapan tarikan graviti sentuhan untuk merasa perasaan cinta dari impak lamunan gelombang "sonic" yang melayari ruang di mana cahaya dan suara berlegar di atmosphera.


“Cinta” bukan lah “bahan” daripada “ilmu” yang dapat larutkan “zat” pada “cinta”. Keindahan perasaan “cinta” ini adalah satu anugerah yang datang dari “sumber” utama yang lebih tinggi. Kuantum mekanik dari ingatan “iman” ini bisu dan adalah “rumah singahan” pada “cinta” untuk menginap lebih lama di dalam taman hati kita sebagai tetamu terhormat. Tentu nya kita perlu pastikan jika "cinta" ini patut mendapat "landing right" di jasad jasmani. Menetapkan nya di situ adalah pertarungan yang kita manusia tempur dengan perasaan emosi. Berat “muatan” pada “cinta” ini di dalam hati yang memikul muatan itu, adalah daya tarikan hawa “nafsu” dimana “iman” menterainya dengan perasaan “yakin”. Tanpa “keyakinan” ini, balutan untuk mengikat nya akan hilang cengkaman harapan. Apabila "suara" dan "cahaya" melalui di ruang yang sama, tentu nya ia boleh memberi tindak balas yang berkesan. Kata2 adalah medium yang mengantar message atau isyarat. Di sini lah "hati" perlu mendapat kepastian.


Menyirami benih “cinta” adalah kuasa abadi “keyakinan” dimana “iman” perlu memberi keikhlasan kepercayaan. “Cinta” bukan lah sesuatu bahan dagangan yang perlu kita buat pertukaran dengan kemesraan yang sama. Mod senyap dari “iman” yang bisu ini adalah kuasa abadi “keyakinan” untuk mendapat ketulusan kejujuran. Keikhlasan adalah keramat kesucian “cinta” dimana “benci” tidak boleh melangkah masuk di tugu sajian pengorbanan. Kebutaan “nafsu” dan kebisuan “iman” sepatutnya berpaut dengan “keberatan” pada “cinta” untuk bernafas dengan kemesraan. Ia satu naluri yang seorang ibu akan beri kepada darah daging nya walau sehodoh mana rupanya.


Untuk mengelar itu “cinta” dengan terma dan syarat dimana “pilihan” menjadi tempahan pernilaian untuk mencorak kemesraan yang di "atur" adalah sesuatu yang palsu. Membuat undang2 dan peraturan bagi membina asas “cinta” adalah kerasukan cemburu atau tipu muslihat kepalsuan. Tali di gunakan untuk mengikat daya rontaan yang tidak pernah wujud pada “zat” sumbangan nilai rela perasaan “cinta”. "Cinta" tidak pernah mempunyai syarat dan peraturan. Ia bebas menilai apa sahaja yang datang untuk di angkut sebagai "beban" percintaan. Tali yang di ikat dengan syarat dan peraturan itu adalah untuk membelengui keresahan kebencian yang tersembunyi di sebalik dinding "hati." Menyimpan nya bersama di dalam satu ruang “cinta” akan musnahkan kesucian kerelaan yang di sanjung keramat "cinta." "Cinta" tidak tertakluk kepada yang indah sahaja. "Cinta" juga perlu ambil apa yang buruk dalam satu bungkusan.  

Pendekatan yang di ambil ini adalah satu kepongan asap yang menyelubungi untuk sembunyikan pergolakan kebencian. Menyemai "cinta" bukan dengan ikatan dan sekatan. Kemeriahan pelangi “cinta” perlu ada pahit manis nya.  Perlu kah kita lemaskan “cinta” itu dengan ciptaan yang palsu. Konflik kejujuran dan ketulusan akan berkocak apabila syak wasangka pula mengambil tempat di atas pentas kasih sayang. Musnah nya mahligai "cinta" apabila pasangan tidak dapat memberi atau menerima arah haluan yang perlu di lalui. Jangan sampai keburukan yang sebenar nya menilai segala keindahan yang ada di cabut. Membuang yang buruk akan susut nilaikan yang indah. Tidak ada kecantikan jika tidak ada yang keburukan. Sifat berlawanan ini adalah sesuatu  yang mesti untuk corak perbezaan.  


Mencorak lukisan sendiri yang tidak ada di gambaran adalah dimana kita hilang keindahan nikmat “cinta”. Kita patut biarkan “cinta” tumbuh dengan sendirinya dan belajar menghargai apa yang di hulurkan dengan rahmat nya. Menganggu luahan semula jadi nya adalah dimana kita manusia mengalami rasa ubat dari penyakit yang kita cipta sendiri. “Cinta” hanya akan dapat di rasai di saat pendaratan pertama di tanah bumi semasa sentuhan impak di hati. Ia hanya satu percikan cahaya sinaran yang menyentuh dinding hati. Pantulan dari vibrasi nya akan bergema di ruang elektromagnetik atmosphera “nyawa” kita di jarak lingkungan orbit nya. Sentuhan pertama itu adalah nikmat yang paling indah yang kita manusia di beri merasai rahsia kehadiran suci. Mempunyai memori kehadiran suci itu adalah mengapa kita manusia teruja untuk merasa kehadiran nya. Semai lah kasih sayang dari "cinta" pertama itu untuk mendapat imbasan syadu sentuhan nya.

Edit 18/12/15

"Cinta" Adam dan Hawa adalah satu kisah yang patut di tuntut oleh semua anak cucu nya. Rahsia "cinta" ini bermula dari kesedaran ingatan" iman" yang di miliki Adam semasa dia berada di dalam syurga. Hasrat untuk mempunyai "teman" kesunyian dan berkongsi keindahan syurga adalah detik permulaan bibik "cinta" itu berputik. Mencari "teman" dalam kesunyian dan berkongsi keindahan syurga atau harta kekayaan adalah hasrat utama Adam sebelum Siti Hawa di jadikan. Cubalah kita perhatikan "warkah" pertama yang tertulis di saat "cinta" itu berputik. Jiwa Adam di ketika itu sunguh suci dan murni penuh dengan keikhlasan yang di pandang Allah swt untuk khurniakan hasrat yang lahir dari keimanan nya itu.

Itulah mengapa Siti Hawa di jadikan dari tulang rusuk kiri Adam dimana "hati" itu yang merasa dengan "perasaan" yang amat rindu. Di situlah di mana hawa "nafsu" itu bermula. Pertalian di antara "ingatan" dan "perasaan" ini perlu di jadikan seperti suami isteri. Perasaan hawa "nafsu" dan ingatan "iman" ini akan di uji dengan buah "kuldi" yang mempunyai kemuncak segala nikmat. Larangan untuk di jauhi akan di seksa dengan aib kehinaan jika tidak dapat di patuhi. Taqwa ingatan "iman" dan godaan perasaan hawa "nafsu" akan jadi medan pertempuran di setiap jasad tubuh.

Jika manusia itu ingin mencari "cinta" yang sejati, "cinta" itu perlu bermula dengan keikhlasan ingatan "iman" untuk mendapat perasaan hawa "nafsu" yang sangup menjauhi buah "kuldi" itu. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan