Sains Kerohanian,Kembara Mistik,Pontianak,Orang Minyak,Penanggal,Hantu Laut,Ilmu Hitam,Bilik Mayat,Baca Cerita seram ini!

Khamis, 23 Mei 2013

Qarin

Mungkin kebanyakan kita tidak mahu mengambil tahu tentang "qarin" ini yang selalu mengurus perlembagaan jasad tubuh setiap manusia. Kita hanya tahu guna pakai apa yang telah sedia ada untuk kita gunakan tanpa mahu menyusul periksa. Apa yang ingin saya nyata kan di sini mungkin akan mengugat keselesaan pembaca kami. Setiap manusia itu tidak pernah bersendirian. Kita selalu di temani oleh "qarin" kita di setiap detik waktu. Bisikan yang kita dengar di dalam hati kita bukan sesuatu yang datang dari diri kita sendiri. Ada "penyampai maklumat" yang menyalurkan informasi semasa kita mengunakan "tenaga" yang ada pada "nyawa" kita.

Cuba kita perhatikan setiap pergerakan yang kita lakukan memerlukan desakan dari "tenaga" tertentu. Tenaga itu adalah hawa "nafsu" dan ingatan "iman" yang menjadi kembar janim pada jasad tubuh kita itu. Sebab jasad tubuh kita bermula dari setitis "air" hingga jadi segumpal darah dan  daging yang bertulang. Pembentukan jasad tubuh ini terbentuk dari benih baka nasab ibu bapa kita dengan deoxyribonucleic acid. Baka nasab ini membawa segala inti pati watak perangai budi perkerti kelakuan manusia. Ini lah yang mencorak "wajah" kita dengan perwatakan tertentu. Apabila dua watak perangai peribadi ini di satukan menjadi satu jasad yang terbentuk. 

Namun jasad tubuh kita ini hanya satu "pakaian" yang telah di jadikan untuk kita gunakan sebagi perhiasan diri kita ini. Tetapi "watak" lakonan yang akan kita pamirkan memerlukan "qarin" ini untuk mengatur langkah persembahan. Sebab setiap persembahan perlu ada skrip lakonan yang di "taja" penasihat atur cara perjalanan hidup. Itu lah mengapa "agama" itu menjadi satu asas keperluan kepada setiap manusia yang hidup sebagai pegangan atau pedoman. Ini lah mengapa hawa "nafsu" itu di beri peranan penting untuk keperluan jasad tubuh kita. Apakah sebenar nya hawa "nafsu" ini.

Peranan hawa "nafsu" adalah untuk kemakmuran jasad tubuh. Disini hawa "nafsu" akan mencari keperluan makan minum dan setiap bayi yang lahir akan tahu bagaimana untuk mencari sumber makanan itu secara otomatik dan tidak perlu di ajar atau di didik. Ini adalah asas "naluri" yang sudah di sediakan dengan "ilmu" semula jadi semasa hawa "nafsu" itu di jadikan. Hawa "nafsu" juga adalah asas "naluri" syahwat apabila jasad tubuh itu sudah menjangkau akal baligh.

Namun, untuk mencari sumber keperluan itu, hawa "nafsu" akan memerlukan satu "tenaga" lain untuk mencari "peluang" dengan ingatan "iman" yaitu "nurani" yang di salurkan ingatan "iman" di mana "ilmu" asas semula jadi itu tersimpan. Asas "ilmu" ini telah di salurkan kepada ingatan "iman" kepada setiap "nyawa" yang hidup untuk mengurus kehidupan nya. Asas "ilmu" ini ada kepada setiap makhluk yang hidup di alam ini. Tenaga kembar "nyawa" kita ini saling berkaitan dengan saluran "hati" dan "otak" manusia.

Tenaga "kimia" dan tenaga "elektrik" di gunakan untuk salurkan keperluan sesuatu pihak. Hawa "nafsu" memerlukan tenaga "kimia" yang di pacu daya tarikan "graviti" pada jasad tubuh dan ingatan "iman" memerlukan tenaga pancaran "elektrik" di ruang elektromagnetik jalur lebar. Khazanah "bumi" dan "langit" ini adalah sumber pendapatan setiap "nyawa" yang hidup. Ini boleh di pecahkan dengan "air, api, angin dan tanah" di mana jasad tubuh kita itu di jadikan.

Mencari sumber pendapatan ini menjadi tugas asas "nafsu" dan "iman" dan "qarin" ini mempunyai hubungan diplomatik dengan anasir "bumi" dan "langit" yang kita pijak dan junjung. Hubungan "diplomatik" ini lah yang menjadi tajuk kami untuk di bahaskan. Kebanyakan kita hanya mengunakan hubungan diplomatik ini tanpa mengetahui sumber dan protokol nya. Apabila asas keperluan hidup telah di jadikan dengan memerlukan "hubungan diplomatik" ini, kita perlu tahu siapakah yang berurusan dengan kita. 

Kita perlu tahu dengan siapa kita berurusan. Ini bukan saluran yang boleh kita ambil dan terapkan sesuka hati tanpa usul periksa. Banyak "virus" yang boleh tersebar di dalam "hard drive" komputer jasad tubuh kita. Sudah kita ketahui di dunia internet ini yang mempunyai banyak manipulasi dan tipu muslihat yang kadang kala mengunakan taktik "free download" yang mempunyai "agenda" tersembunyi. Bukan kah kita memerlukan "anti virus" yang baik untuk mencegah anasir yang tidak di perlukan yang boleh mendatangkan "penyakit" kepada jasad tubuh kita. "Spam" dan "malware" yang cuba menyusup masuk ke dalam modem komputer kita untuk mencuri maklumat penting tentang "identiti" diri kita. Informasi maklumat yang kita terima boleh menjejaskan akal fikiran kita dan buat kita bertindak kearah kemusnahan hidup.

"Qarin" ini lah yang perlu kita tahu dan juga kenal. Kajian sains kerohanian dalam urusan ini banyak bertemu dengan pintu rahsia yang tersembunyi dan tertutup rapat. Rahsia "qarin" ini begitu sulit untuk di kupas dengan nas dan dalil yang shahih. Bahasa Tuhan amat halus untuk kita terjemahkan dengan penuh tepat dan hakiki. Soal "jantina" yang membezakan sifat dan kudrat satu pasangan hidup yang "nyata" dan "ghaib" juga berbeza untuk di rumus dengan istilah lazim. Banyak kitab yang perlu kami bongkar untuk mencari satu ramuan hakikat rahsia alam ghaib ini.

Perkara "qarin" ini perlu juga kami kaitkan dengan alam sanggama di mana apabila pasangan itu bersatu untuk curahkan benih baka dan berlaku kejadian pembentukan "jantina" dari zigote yang "alaq" dalam rahim kaum hawa. Apakah yang menentukan "jantina" janim di ketika itu dan bagaimana ia berlaku. Adakah ini mempunyai kaitan dengan "qarin" ini yang masing masing mempunyai peranan untuk membuat "tender" itu dengan "hijab kabul" baka nasab.  

Edit 11.8.13

Perbuatan lakonan jasad tubuh bermula dari "naluri" hawa "nafsu" dan "nurani" ingatan "iman" di mana "qarin" ini akan merayu untuk merai kehendak nya. Hawa "nafsu" yang di pacu tenaga tarikan graviti dengan tenaga kimia nya akan selalu mendesak untuk kearah perut bumi dan jasad tubuh. Itulah mengapa hawa :nafsu" ini akan di kuburkan bersama jasad nya di perut bumi ini yang di nanakan "sijjin" di lapisan bumi ketujuh. Soal "sijjin" ini adalah soal jiwa yang sesat di mana kitab amalan nya akan di sedut kedalam lubang hitam (black hole) setelah tenaga nya susut nilai (entropy) dengan bahan buangan yang di jana haba "api" untuk menetap di jurang perut bumi "sijjin" ini.

Bagaimanapun "nurani" ingatan "iman" yang di pacu tenaga elektrik akan selalu mendesak kearah pintu langit dan jiwa "roh" nya. Ini kerana urusan "nurani" ingatan "iman" ini menjurus kearah pintu langit yang di namakan "illiyin" di langit ketujuh. Jika kita kaji ilmu cakrawal angkasa raya, kita akan temui tenaga kuasa yang naik dan turun ke utara dan selatan. Selidik ilmu quatum mechanics physic tenaga zarah atom yang menunjukan tenaga asas "fermions dan bosons" di ruang elektromagnetik. Cahaya masa silam akan menurun dan cahaya masa depan akan menaik di antara kaltulistiwa masa kini di mana diri kita itu berada. "Qarin" ini adalah kuasa "sebab dan musabab" yang memerintah seru sekalian alam dengan tenaga "naluri" dan "nurani" untuk hawa "nafsu" dan ingatan "iman" di mana "sijjin" dan "illiyin" itu berada. "Sijjin" dan Illiyin" ini adalah "kitab" amalan yang kita cipta pada diri kita sendiri sebagai "identiti" nya. Apa yang di katakan "shurga" dan "neraka" sudah di cipta untuk tujuan itu. 

Untuk terus meneroka perihal "qarin" ini, kita perlu selidik segala urusan yang berkait rapat dengan tenaga kuasa nya. Setiap jasad tubuh akan memerlukan bahan "kimia" yang ada di perut bumi ini. Itu lah mengapa hawa "nafsu" itu begitu cenderung untuk beri tumpuan kepada perut bumi di mana kitab "sijjin" itu akan di kuburkan. Jiwa hawa "nafsu" ini yang kita bentuk dengan "identiti" diri nya yang tersendiri akan menjadi "deoxyribonucleic acid" pada jasad tubuh nya. "Naluri" asas nasab keturunan nya tidak akan terhakis selama lama nya. 

Sakratul maut yang akan kita tempuhi bermula dengan tenaga tarikan bumi pada graviti nya terhapus dari jasad tubuh. Ini kerana terpisah nya tenaga di antara "naluri" hawa "nafsu" dan "nurani" ingatan "iman" nya. Jasad tubuh akan kembali kepada "tanah" nya di bumi di mana "sijjin" itu di tempatkan. Jiwa "nurani" ingatan "iman" akan naik ke pintu langit di mana "illiyin" itu di tempat kan. Kajian sains kerohanian ini perlu di fahami dengan asas pengetahuan oleh pembaca kami yang ingin mengetahui rahsia alam dan juga jasad tubuh. Hidup dan mati sudah di jelaskan semasa kita berjaga dan tidur. Hawa "nafsu" dan ingatan "iman" sudah di jelaskan tentang kepentingan nya di dalam kitab. Allah dan Rasul sudah di perkenalkan oleh segala ilmu teknologi maklumat.

Jika kita ingin selam lebih dalam lagi ke dasar lautan "ilmu" ini, kita perlu kaitkan semua aspek kejadian yang bermula dari Nabi Adam dan Siti Hawa. Apakah "qarin" ini mempunyai sinonim dengan "jiwa" kita dan "qarin" ini. Kajian sains kerohanian telah ternampak rahsia sulit di sebalik semua ini. Jiwa hawa "nafsu" dan ingatan "iman" yang di beri ketika kita lahir ke dunia ini mempunyai peranan yang berpaut rapat dengan peranan Adam dan Hawa semasa benih baka kita masih di dalam alam janin lagi. Jantina lelaki atau perempuan masih menjadi "pilihan" untuk di tentukan. Bukan kah kita boleh melihat manusia yang mempunyai jasad tubuh lelaki tetapi berwatakan perempuan? Apakah Adam dan Hawa masih mempunyai fungsi dalam ketubuhan jasad tubuh kita. 

Ini membuat kami lebih tekun membongkar segala rahsia yang ada untuk ketahui muslihat nya. Jawapan ini masih belum terjawab walaupun oleh pakar saintis terkemuka di dunia ini. Soal "homosexual" yang sering menjadi rujukan mengapa ada nya kejangkalan sifat kelakuan manusia. Nampak nya soal "qarin" ini masih terlalu rumit untuk di putuskan. Hawa "nafsu" dan ingatan "iman" di mana "sijjin" dan "illiyin" itu akan di tempatkan masih samar untuk di buat ulasan. Tetapi kami telah ternampak jalan yang boleh memberi kami sedikit keyakinan untuk terus menyusuli jejak langkah itu. Adam dan Hawa tidak pernah terpisah jauh dari jasad tubuh kita selagi hawa "nafsu" dan ingatan "iman" masih menjadi rujukan perangai peribadi kelakuan manusia. 

Kami harap pembaca kami mempunyai cukup syarat untuk meneroka perjalanan yang sempit ini. Kajian sains kerohanian ini memerlukan asas yang kukuh untuk ikut bersama.  

Edit 7.4.14

Urusan "jiwa" tidak dapat di pastikan dengan tepat, sebab segala rahsia nya masih di simpan di dalam pengetahuan Allah swt. Kisah "qarin" ini yang menjadi kembar diri kita bukan sesuatu yang boleh di ketepikan. Urusan "nafsu" dan "iman" adalah sesuatu yang penting untuk kita ambil tahu. Ia mempunyai hubung kait dengan "qarin" ini dan juga urusan "sijjin dan illiyin" yang menjadi perkampungan mereka. Soal "ruh" yang menjadi rahsia Maha Pencipta tidak dapat di capai oleh fikiran akal. Tetapi apakah kita tidak boleh sama sekali meneliti urusan mereka. Allah swt bukan Tuhan yang melarang manusia mengenali "ilmu" pengetahuan nya. Sebab kita di jadikan sebagi manusia untuk tujuan itu, yaitu "mengenal" sesuatu yang tersembunyi dan yang ghaib. Apabila Allah swt tidak dapat di lihat oleh mata kasar kita, kita di wajibkan untuk mencari dan mengenal kewujuban Nya dengan segala "ilmu" yang telah di curahkan. 

Ini termasuk urusan "jiwa" yang mainkan peranan di setiap detik kehidupan kita ini. Jika kita di larang mengetahui tentang hawa "nafsu" bagaimana mungkin kita dapat mengetahui kekuatan dan kelemahan nya. Sebab agama yang di bawa Rasulullah saw banyak yang menunjukan peranan hawa "nafsu" ini dan juga peranan "iman" yang menjadi tunjang kelakuan kita. Jika kita di larang mengkupas tindak tanduk "jiwa" yang tersembunyi di sebalik dinding jasad tubuh kita, kita tidak mungkin dapat mengenal Allah swt dengan lebih dekat lagi. Tidak cukup kita hanya mengaku sebagai "saksi" jika kita masih kurang pengetahuan tentang apa yang kita perlu saksikan. Mencari "ilmu" untuk menguatkan "iman" bukan sesuatu yang di nafikan Allah swt.

Jangan sampai "akal" fikiran kita di kongkong dan di momokkan dengan hujah yang belum tentu shahih. Mengenal Allah swt adalah sesuatu yang wajib kita laksanakan. Hidup ini adalah untuk tujuan itu. Sejauh mana kita "mengenal" Allah swt menjadi ukuran. Kita perlu mencari BUKTI kewujuban Nya. Tanpa "bukti" ini, keimanan kita masih lemah. Perbezaan di antara orang yang "beriman" dengan orang yang "berilmu" sangat jauh jurang nya. "Ilmu" ini perlu kita cari sehingga kita jumpa "bukti" kewujuban Tuhan. Ilmu kerohanian dan kajian nya perlu menyingkap kekaburan yang telah di selimutkan fahaman tertentu. Apabila kita mengaku menjadi "saksi" Allah swt itu Tuhan semesta alam dan Muhammad itu Rasulullah utusan Nya, kita perlu isi kekuatan "iman" kita dengan keyakinan dari "ilmu" yang kita perolehi. Pertunjuk dan bimbingan tidak pernah terputus di antara seorang hamba dengan AL KHALIK. Apakah mereka menyangka hanya "ilmu" yang mereka telah "iktiraf" sahaja yang boleh di guna pakai. Tanpa pengeiktirafan mereka, segala "ilmu" yang ada tidak sah. Apakah mereka menyangka agama Islam ini "hak" mutlak mereka sahaja. Lain orang tidak boleh belajar dan mengkaji. 

Mengetahui rahsia hawa "nafsu" dan ingatan "iman" ini adalah tugas setiap manusia yang masih hidup. Jangan biarkan hanya Pak Kiayi dan Tok Guru sahaja yang boleh mengkaji agama Islam kita yang suci. AKAL fikiran kita perlu keluar dari cengkaman dan monopoli golongan ini. Hubungan kita dengan Allah swt tidak perlu melalui Pak Imam atau Tok Guru. Allah swt adalah Tuhan yang sentiasa bersedia mendengar kelohan "hati" kita. Berdoalah kepada Nya untuk dapatkan panduan. Tidak ada seorang manusia pun boleh memperkenalkan Allah swt kepada kita melainkan Rasulullah. Selain itu, tidak ada jawatan yang boleh di sandang oleh sesiapa saja. Hanya Allah dan Rasul sahaja yang mempunyai HAK MUTLAK untuk menentukan arah tuju keimanan kita. Apabila Allah swt itu "DEKAT" mengapa perlu kita percaya kepada arahan golongan yang konon nya "pengawal" agama Islam. Siapa yang melantik dan iktiraf kelayakan mereka?????

Mereka tidak dapat membantu kita di akhirat nanti. Hanya Allah dan Rasul sahaja yang boleh menjamin kesejahteraan kita. Kita perlu dekatkan diri kepada Allah dan Rasul sahaja. Bila kita berdepan dengan sesiapa sahaja, pertemuan itu sepatut nya termasuk dalam urusan Allah dan Rasul sahaja. Demi kita mendekatkan diri kepada Allah dan Rasul, kita perlu "kenal" urusan "jiwa" kita ini. Urusan hawa "nafsu" dan ingatan "iman" sangat penting untuk kita dekakan diri kepada Allah swt. "Qarin" ini perlu kita selidiki. Jangan hanya cukup sekadar liputan hadis sahaja. Liputan hadis itu bukan sesuatu yang mutlak untuk kita guna pakai sebelum kita kaji selidik atur cara nya. Al Quran dan Hadis Rasulullah bukan satu catatan naskah untuk di baca. "ILMU" yang terkandung di dalam setiap huruf itu perlu kita tatapi. "ILMU" itulah yang ingin di lihat Allah swt di dalam dada kita. Sebab "cahaya" dari "ilmu" itu bukan datang dari paparan huruf atau sebutan suara. "MENGENAL" kewujuban Allah dan Rasul itu perlu ada "ISI" nya. 

Allah tidak pandang kitab yang berjilid. Tetapi melihat "ilmu" yang di muat naik dari setiap informasi maklumat di dalam "jiwa" kita!!!!!!!!   

Edit 22.12.15

Bacalah sebanyak mana kitab dan tulisan dan dengarlah segala hujjah dan dalil, tetapi jika "jiwa" kita itu tidak pernah berminat atau dahagakan "ilmu" itu, apa juga yang kita terima tidak akan membawa kesan pada budi bicara perangai kelakuan kita. Apa juga amal perbuatan kita akan mempunyai "semangat" untuk salurkan pergerakan untuk di jadikan "tabiat" keinginan dan kepercayaan kita. Tenaga dan kuasa gerak geri pergerakan kita boleh meningkat dan juga susut nilai di setiap detik waktu yang di lalui. Tidak ada yang kekal dan tetap begitu dan akan mundur dan maju dengan "semangat" yang di taja. Jika kita mendalami urusan ini kita tidak hairan mengapa kadang kala kita ternampak atau dengar jasad tubuh manusia itu boleh di rasuk dan mengalami serangan histeria.

Apa yang mempengaruhi "semangat" nya itu satu misteri yang mempunyai kaitan dengan "jiwa" kita itu. Jika jasad tubuh kita ini boleh membiak dengan nasab keturunan apakah "jiwa" kita itu tidak mempunyai baka yang membiak dengan pengaruh "semangat" nya. Lihat lah sendiri bagaimana "pengaruh" dari "semangat" ini boleh membiak dengan peminat dan penganut yang semakin besar. Bagaimana jasad tubuh manusia itu boleh bergabung dan bersepakat untuk jadikan sesuatu perbuatan itu sebagai "tabiat" amal perbuatan mereka. 

Edit 22.1.16

"Semangat" ini pada mula nya hanya satu "perasaan" yang menetap di dalam hati untuk mencari nikmat. Tetapi jiwa hawa "nafsu" ini sememangnya tidak akan merasa puas dengan keperluan nya. Apabila "semangat" ini menjamah sesuatu nikmat, maka "semangat" ini akan bertambah kuat untuk dapatkan nikmat itu berulang kali sehingga ia menjadi satu "tabiat" yang perlu di lakukan. Apabila "semangat" ini sudah sampai pada tahap ini, ia sudah jadi "qarin" yang akan mula mencari pengaruh sebagai "teman" dan cuba membiak dengan berkumpulan. Ini yang akan menjadikan jasad tubuh itu satu tungangan pada "qarin" ini yang menjajah jasad tubuh itu dengan pengaruh nya. Lebih besar pengaruh nya dengan banyak pengikut, maka "qarin" ini sudah dewasa dan akan semakin sukar untuk di hapuskan "tabiat" itu. 

Masih ada cara untuk putuskan hubungan dengan "qarin" ini dan satu cara yang paling berkesan adalah dengan mengasingkan diri dan bersendiri untuk memperbaiki kelakuan diri. Itulah mengapa orang yang ingin membersihkan diri nya selalu nya pergi "betapa" atau mengasingkan diri di tempat yang jauh dari masyarakat. Sebab apabila jiwa hawa "nafsu" kita itu bersendirian dengan ingatan "iman" nya maka di situ akan jadi lebih mudah untuk kita mendidik nya.
    
    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan