Sains Kerohanian,Kembara Mistik,Pontianak,Orang Minyak,Penanggal,Hantu Laut,Ilmu Hitam,Bilik Mayat,Baca Cerita seram ini!

Jumaat, 11 Januari 2013

Onani

Pembakaran haba dari bahang api hawa "nafsu" akan menular di seluruh tubuh manusia apabila sudah sampai tahap akal baligh nya. Ini adalah fitrah semula jadi yang tidak dapat di elakkan oleh setiap manusia yang bernyawa. Di saat jasad tubuh melangkah masuk alam keremajaan, "akal" fikiran sudah mula menetap di benak fikiran untuk menyalur "sebab dan musabab" dengan "lepas bebas" pada qada' dan qadar. Di sini lah pilihan dan peluang di gunakan untuk mengatur gerak langkah kelakuan.

Hawa "nafsu" adalah asas keperluan yang perlu di guna pakai oleh setiap manusia yang masih hidup. Ia bukan sesuatu yang perlu atau boleh di cabut untuk di buang. Hawa "nafsu" adalah nadi denyutan "nyawa" yang meresap di jasad tubuh. Ini lah "api" yang membakar di dalam tubuh kita untuk bergerak dan melakukan sesuatu. Haba dari bahang "api" ini lah di mana datang nya perasaan ghairah sexual dari hormone benih baka. Ia sesuatu yang "suci" dan perlu kita hargai dengan penuh cermat. Ransangan sexual bukan "najis" yang perlu di kembirikan.

Orientasi sexual ini akan menular di dalam tubuh anak remaja sehingga kelejar hormone mengubah perbentukan jasad tubuh. Muat turun kelejar hormone ini akan menjadi kan anak remaja teruja untuk menguji aplikasi yang baru di perolehi mereka. Orientasi sexual ini pasti akan di pandu uji. Pandu uji ini mungkin boleh di anggap sebagai "trial period" atau masa ujian yang perlu di uji di kawasan peribadi yang terlindung dan tertakluk pada kelonggaran peraturan yang umum setelah kebolehan nya telah terbukti berkesan.  Memandu di tempat awam perlu ada "lesen memandu" yang sah "policy insurance" nya. 

Ransangan sexual hawa "nafsu" adalah nikmat yang paling tinggi di dalam tubuh manusia. Pergolakan "haba" hawa "nafsu" akan membakar di dalam tubuh manusia seperti lahar yang mendidih. Ia sesuatu yang bukan di pilih oleh keinginan diri kita. Ransangan sexual adalah "fitrah" naluri manusia yang perlu di urus dengan tertip dan bukan sesuatu yang di campak untuk di agihkan di merata tempat. Benih hormone yang terkumpul akan melimpah keluar dengan sendiri nya di masa yang tertentu di realiti alam nyata dan boleh melarat ke dalam alam "kembara tidur" yang di hayati mimpi. 

Namun, ransangan sexual ini, boleh di salah gunakan oleh kebanyakan manusia. Gelora haba hawa "nafsu" ini akan membuat manusia menjadi celaru untuk dapatkan "geseran" atau friction yang haba api hawa "nafsu" perlukan. Geseran haba ini adalah untuk mendapatkan pembakaran bagi tingkatkan bahang dari api itu. Di sini akan berlaku nya segala istilah atur cara yang tertentu. Limpahan benih baka yang di keluarkan secara anjakan haba secara manual ini yang di namakan "onani" masih menjadi pertikaian pakar di seluruh kajian theologi dan theoretikal.

Oleh kerana ransangan sexual datang secara spontan dan bukan naluri pilihan yang sama dengan "lapar, haus, mengantuk, dan yang lain. Ransangan sexual perlu ada pengurusan yang cerdik untuk mengatur urus takbir nya. Ransangan sexual sangat di beri perhatian khusus oleh tamadum manusia yang di selengarakan kebanyakan agama. Benih baka yang meledak ini perlu di curah dengan atur cara yang tertentu.Peranan ingatan "iman" perlu di tingkatkan untuk mengurus jabatan ini. Kerana "syaitan" akan mengambil kesempatan itu untuk membiak baka nya di dalam hawa "nafsu" yang akan menjadikan nya satu "tabiat" yang di taja nya.

Benih baka manusia yang di buang secara rambang akan di "jilat" syaitan untuk biak baka keturunan nya. Onani adalah satu cara yang di "saran" kan agar manusia buang "kesucian" benih itu untuk mereka gunakan. Kepuasan nikmat limpahan benih hanya berlaku dalam masa yang amat singkat dan akan hilang pergi sekelip mata meninggalkan "mangsa" dalam kepenatan. Jika nikmat sekelip mata itu dapat kita "tambat" dengan kesabaran "iman", sudah tentu ada hikmah yang telah di sediakan. Jiwa hawa "nafsu" dan jiwa ingatan "iman" adalah dua kembar "nyawa" kita yang saling berkaitan tetapi tidak sehaluan. Mereka masing2 mempunyai motif mereka yang tertentu.

    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan